![](https://talayedarankhabar.ir/wp-content/uploads/2024/03/بانک-ایران-زمین-طلایه-داران-خبر-1024x887.jpg)
طلایه داران خبر- پیشــرفت های تکنولوژی باعث شده، نهادهای مالی در دنیا، روز به روز اقدام به تقویت بازوهای فناورانه خود کنند. زیرســاخت هایی که باعث میشود، سرعت عکس العمل به تغییرات و به روزرسانی های خدمات مالی سریعتر شود. در این حوزه بانک ایران زمین، با نگاهی رو به آینده از سالها قبل اقدام به تاسیس هلدینگ فناوری اطلاعات خود کرده است. هلدینگی که متشکل از شرکت های فناورانه متعددی است و آنها سهم مهمی در پیشبرد استراتژیهای فناوری بانک ایران زمین دارند.
بانک ایران زمین با ارائه خدمات بانکداری دیجیتال، بهبود پلتفرمهای اینترنتی و موبایلی خود، و استفاده از فناوریهای نوین مانند هوش مصنوعی و اینترنت اشیا، به مشتریان خود تجربه بانکداری ساده، امن و موثر را ارائه میدهد. این تلاش ها باعث شده است که بانک ایران زمین به عنوان یک بانک پیشرو در حوزه بانکداری دیجیتال در ایران شناخته شود.
در عصر حاضر و با توجه به رشد فزاینده فناوری و ورود هوش مصنوعی به نظر می رسد بانکداری دیجیتال بیش از آنکه یک نیاز باشد، ضرورتی پیش روی نهادهای مالی و فینتک در سراسر دنیاست است. مساله ای که بانک ایران زمین به خوبی آن را درک کرده است و از سال ۱۳۹۸ این بانک ، با توسعه زیرساختهای خدمات بانکداری مدرن خود، اقدام به رونمایی از خدمات بانکداری دیجیتال کرد و هموراه در حال رشد و توسعه آن است.
بر اساس این گزارش با رشد چشمگیر تراکنشهای بانکی و افزایش کاربران بانکداری دیجیتال، بانک ایران زمین به عنوان نمونهای موفق از توسعه زیرساختهای بانکداری دیجیتال در کشور بوده است. این تلاشها باعث افزایش کیفیت خدمات، کاهش هزینهها، افزایش سرعت و کارایی در عملیات بانکی و ایجاد اعتماد مشتریان شده است. همچنین، رشد بانکداری دیجیتال در بانک ایران زمین نشان دهنده تأثیر مثبت این فناوری بر افزایش کیفیت خدمات بانکی، افزایش رقابتپذیری بین بانکها و تحرک اقتصادی کشور است.
به طوری که آنچه امروز اهمیت دارد این است که بانک های پیشرو به دنبال توسعه شعب دیجیتال خود هستند. شعبه هایی که با ابزارهای دیجیتال، ســریع و دوستدار کاربر، با کمترین دخالت انســان و در سریعترین زمان ممکن بتواند متنوع ترین خدمات را با مشتریان ارائه دهد. در این حوزه بانک ایران زمین، با توسعه شعبه های دیجیتال، مانند شعبه دیجیتال میدان ونک و مگامال، به استقبال آینده رفته است و با تمرکز و گسترش بر این خدمات تجربه نوینی را برای مشتریانش به ارمغان آورده است.
حالا نرمافزار موبایلی بانک ایران زمین مجهز به هوش مصنوعی است. امکانی که به واسطه آن فرآیند احراز هویت، به عنوان یکی از مهمترین شاخصهای امنیت پلتفرمهای بانکی، با تکنولوژی هوشمصنوعی یا AI اقدام به شناخت کاربر مجاز میکند. همچنین موضوع سرویس امضای دیجیتالی بانک ایران زمین نیز به این تکنولوژی مجهز شده است. به این معنی که کاربر پس از ثبت امضای خود از طریق هوش مصنوعی و بعد از تایید شدن از سوی سیستم، مجوز استفاده از خدمات آنلاین بانک ایران زمین را به دست خواهد آورد. به این ترتیب امکان هرگونه احراز هویت یا امضای دیجیتالی غیرواقعی از بین رفته و سطح امنیت امور آنلاین بانکی در نرمافزار موبایلی بانک ایران زمین، افزایش یافته است.
گرچه طراحی حساب کاربری در پلتفرمهای آنلاین بانک ایران زمین با تحقیقات بسیار گسترده در زمینه سلیقه و علاقمندیهای کاربران ایرانی در استفاده از برنامهها طراحی شده است، اما داشتن یک حساب کاربری که همه ویژگیهای آن، از ظاهر گرفته تا ابزارهای پر استفاده، همگی بر اساس نیازهای تک به تک کاربران طراحی و چیدمان شده باشد، تجربه فوقالعادهای است.
اکنون این امکان در پلتفرمهای آنلاین بانک ایران زمین فراهم شده است. تکنولوژی هوش مصنوعی به کمک تجربه کاربری نرمافزارهای بانک ایران زمین آمده است. حالا این بستر بر اساس نیازهای مشتری و نوع درخواستهای او به طور هوشمند اقدام به ارائه خدمات میکند. این سیستم قادر است بر اساس نوع رفتار، علایق، خواستهها و حتی سبک زندگی کاربر به او پیشنهادهایی ارائه کند. به این ترتیب نه تنها حساب کاربری مشتریان بانک ایران زمین کاملاً شخصی سازی میشود، بلکه با استفاده هرچه بیشتر کاربران از این پلتفرمها که منجر به جمعآوری اطلاعات بیشتر در مورد نیازهای روزمره و پرتکرار آنها میشود، هرلحظه در حال بهبود ارائه خدمات است. این بهبود از ظاهر پلتفرم آنلاین گرفته تا خدمات پیشرفته بانکی را شامل میشود.
این پلتفرم در واقع زیرساخت مهمی است که میتواند با توجه به ترندهای فناوری روز، اقدام به توسعه خدمات بانکداری دیجیتال بانک ایران کند و سرعت پاسخ به نیازهای روز در حوزه بانکداری، فناوریهای نوین و فینتک را بالا ببرد.
و در پایان به نظر می رسد استفاده از داده کاوی، توســعه خدمات بر پایه هوش مصنوعی، بازاریابی محتوایی براساس جدیدترین ابزارها و تعامل مدرن و هوشمند با مخاطبان را باید از از مهمترین ابزارهای بانکداری مدرن دانست، حال آنکه با پیشرفت لحظهای فناوری شاید این ابزارها در آینده ای نه چندان دور تغییر کند.
مرجان محمدقلی – طلایه داران خبر