![](https://talayedarankhabar.ir/wp-content/uploads/2023/03/دیجی-پی-طلایه-داران-خبر.jpg)
طلایه داران خبر- سومین گزارش دیجیپی درباره کمیت و کیفیت فعالیتهای سالانه منتشر شد. طبق این گزارش، دیجیپی معادل 2.2 هزار میلیارد تومان وام خرد و هزار میلیارد تومان اعتبار در قالب BNPL تخصیص داده است. همچنین گوشی موبایل اپل مدل ۱۳ محبوبترین خرید اقساطی کاربران بوده است.
در این گزارش آمده است: «سوپراپلیکیشن دیجیپی خدمات متنوع مالی را در اختیار کاربران قرار میدهد و اکنون انجام مجموعهای از خدمات کارت به کارت، خرید شارژ، پرداخت قبض، خرید بسته اینترنت، پرداخت عوارض جادهای، نیکوکاری، پرداخت کرایه تاکسی و استعلام جریمه در این سوپراپلیکیشن امکانپذیر است.»
طبق این گزارش، مبلغ کل تراکنشهای پردازششده در سوپراپلیکیشن دیجیپی ۶.۲ هزار میلیارد تومان است که بالاترین تعداد تراکنش یک فرد در طول یک سال ۴۷۹۲ تراکنش بوده است.
در ادامه گزارش، طبقهبندی سنی کاربران سوپراپلیکیشن دیجیپی بررسی شده که طبق آن، ۳۷ درصد کاربران آن سنین ۲۵ تا ۳۴ سال دارند و سنین ۱۸ تا ۲۴ و ۳۵ تا ۴۴ سال با ۳۴ و ۱۶ درصد به ترتیب رتبه دوم و سوم را دارند.
همچنین، ۸۷ درصد کاربران از طریق گوشی همراه از خدمات سوپراپلیکیشن دیجیپی استفاده میکنند. علاوه بر این، ۷۶ درصد کاربران سوپراپلیکیشن دیجیپی مرد و فقط ۲۴ درصد کاربران آن زن هستند.
در گزارش دیجیپی، بازخورد کاربران نیز بررسی شده که بر اساس آن، در سال ۱۴۰۱ بیش از دو میلیون و ۲۰۰ هزار نظرسنجی از کاربران دیجیپی به عمل آمده که از این تعداد سه درصد از شرکتکنندگان به پرسشهای رضایتسنجی پاسخ دادهاند.
از نظر میزان رضایت کاربران از سرویسهای مختلف خیریه، کرایه تاکسی و بیمه با بیش از ۹۵ درصد بیش از دیگر سرویسها بوده است. خرید اقساطی با ۶۰ درصد کمترین رضایت را داشته است.
دیجیپی در گزارش سال ۱۴۰۱ خود ۱۰ کالای محبوب کاربران برای خرید اقساطی را اعلام کرده که طبق آن گوشی موبایل اپل مدل ۱۳ محبوبترین کالا بوده است.
هدف از انتشار این گزارش، ارائه پاسخ شفاف به پرسشهای متداول علاقهمندان درباره کیفیت و کمیت فعالیتهای دیجیپی و همچنین ایجاد فرصتی برای تحلیل و بررسی روند رشد خدمات فینتک و لندتک در کشور است که دیجیپی به عنوان بازیگری نوپا و تاثیرگذار در آن فعالیت میکند.
سومین گزارش عملکرد دیجیپی در حالی منتشر میشود که نیاز به حضور فینتکها به خصوص لندتک ها نقش تاثیرگذار آنها در فراگیری مالی بیش از هر زمان دیگری به چشم میآید. مهمترین سوالی که دیجیپی در این گزارش به دنبال پاسخ به آن بوده، این است که به عنوان یک فینتک تا چه اندازه در تحقق رسالت اصلی خود در فراگیری مالی عمل کرده است.
![](https://talayedarankhabar.ir/wp-content/uploads/2023/03/1.png)
این گزارش با محوریت و تاکید بر شفافیت تهیه شده و در آن عملکرد یکساله دیجیپی از ابتدای فروردین ۱۴۰۱ تا پایان اسفند ۱۴۰۱ به دقت مورد بررسی قرار گرفته است. اصلیترین محورها و پرسشهای کلیدی که در این گزارش پاسخ داده شده است، در دستهبندیهای زیر خلاصه میشود:
- جایگاه صنعت فینتک در ایران، جهان و منطقه
- الگوهای رفتاری کاربران در استفاده از خدمات دیجیپی به عنوان یک سرویس فناوری مالی
- نحوه استفاده کاربران دیجیپی در استفاده از خدمات اعتباری و خرید اقساطی
- روند تغییر رویکرد کاربران به مفاهیمی همچون خدمات اعتباری، رتبه اعتباری، بازپرداخت، سابقه اعتباری و ردپای دیجیتال
- عملکرد سرویسهای نوپای دیجیپی در سال ۱۴۰۱
- عملیات پشتیبانی کاربران دیجیپی در سال گذشته
- رویدادها و مسئولیتهای اجتماعی دیجیپی در سالی که گذشت
مهمترین دستاوردهای دیجیپی را در نسخه کامل این گزارش مطالعه کنید.