طلایه دارا خبر- دیجی ساین یک شبکه یکپارچه خدمت رسانی و تبلیغاتی است که مبتنی بر کیوسکهای لمسی دیجیتال در مراکزی مثل داروخانه ها خدمات پرداخت الکترونیکی را به صورت اتوماتیک ارائه میدهد و همچنین با بهره گیری از تکنولوژی اطلاع رسانی یکپارچه ( دیجیتال ساینیج ) زیرساخت ارائه انواع محتواهای ارتباطی، تبلیغاتی و آموزشی را برای مخاطبانش فراهم ساخته است.
حسین کاشانی بنیانگذار و مدیرعامل دیجی ساین در اولین رویداد معرفی پلتفرم دیجیساین گفت: دیجیساین در زمینه ارائه خدمات سلف سرویس یکپارچه و رسانه دیجیتالی یکپارچه فعالیت میکند و هدف اصلی آن «رقابت-همکاری» با دیگر بازیگران این حوزه است و یکی از فعالیتهای مهم دیجیساین تمرکز روی تبلیغات فیزیتال (فیزیکال و دیجیتال) است که این موضوع به خودی خود خلق یک رسانه جدید محسوب میشود.
وی همچنین درباره فعالیتهای این شرکت افزود: دیجیساین از خرداد ۱۴۰۱ کار خود را آغاز کرده و فاز اول همکاری ما با داروخانهها بوده است و تاکنون بیش از ۱۰۰ داروخانه با ما همکاری کردهاند و در سال آینده پذیرندگان بیشتری در دایره این همکاری قرار خواهند گرفت.
کاشانی تصریح کرد: با اینکه ۹ ماه از فعالیت دیجیساین گذشته است روزانه حداقل ۱۰ هزار نفر از دستگاههای دیجیساین از داروخانههای مختلف بهره میبرند و سال آینده ورود به کسب و کارهای جدید و نصب حداقل ۵۰۰ دستگاه دیجی ساین را در برنامه داریم.
رییس هیات مدیره دیجی ساین نیز از تجربیات کسب و کارهای نو و مدرن در دنیا گفت و به اهمیت سرمایه گذاری و تمرکز بر روی استارتاپهای مبتنی بر تکنولوژیهای دیجیتال اشاره کرد.
ذاکری با اشاره به عملکرد موفق دیجی ساین در یکسال آغازین ورود به بازار و برنامه های آینده، اظهار امیدواری کرد که به زودی دیجی ساین به عنوان یک کسب و کار مدرن و موفق در جامعه ایران شناخته شود و بتواند سرمنشاء منافع بیشتری برای تمامی مخاطبینش باشد.
در ادامه محمد زرین یکی دیگر از بنیانگذاران و مدیر برند و توسعه کسب و کار دیجی ساین ، در خصوص تغییر پارادایم های سنتی توسعه کسب و کارها در دنیا به سمت خلق اکوسیستم های کسب و کار سخنانی مطرح کرد و به اهمیت ارتباط مفاهیم جدید اکوسیستم و انقلاب صنعتی چهارم و تحول دیجیتال اشاره کرد و گفت: دیجیساین میتواند خالق یک رسانه جدید باشد که با تبلیغات فیزیتال (فیزیکال و دیجیتال) در بخش تبلیغات هم اثربخشی بیشتری داشته باشد و به شکل سفارشیسازیشده این کار را انجام دهد.
زرین معتقد است دیجیساین در هر نقطه که نیاز به حضور فیزیکی وجود دارد خدماتی کارا و اثربخش ارائه میدهد. این دستگاه میتواند در زمینه نسخه دیجیتالی هم از طریق ارائه کد ملی خدمات مورد نیاز به نسخههای الکترونیکی را عرضه کند.
مدیر برند و توسعه کسب و کار دیجی ساین در ادامه مدل کسب و کار این مجموعه را تشریح کرد. به گفته ایشان در اکوسیستم دیجی ساین، علاوه بر عموم مردم که از خدمات دستگاهها مثل پرداخت الکترونیکی اتوماتیک استفاده می کنند، داروخانه ها، شرکت های دارویی و آرایشی و بهداشتی به عنوان تبلیغ دهنده، شرکت های پرداخت الکترونیکی و نرم افزاری به عنوان شرکای تجاری و همچنین آژانس های تبلیغاتی به عنوان همکار در این اکوسیستم نقش آفرین هستند.
زرین در ادامه به تشریح رسانه جدید تبلیغاتی در نقطه فروش پرداخت و مزایای تبلیغات دیجیتال نسبت به تبلیغات فیزیکی و چاپی در مراکز ارائه خدمات و محصولات را برشمرد.
سیداحمد حائری مدیرعامل شرکت ایمنافزار شایگان نیز زیر ساخت های اصلی و مهم دیجی ساین را در حوزه اینترنت اشیاء و مدیریت یکپارچه محتوا به صورت رایانش ابری تشریح کرد. به گفته وی دیگر برای پشتیبانی فنی از کیوسک های تعاملی و لمسی دیجی ساین، نیاز به حضور فیزیکی کارشناسان پشتیبانی نیست و بسیاری از خدمات فنی از راه دور و با استفاده از یک سخت افزار پیشرفته با تکنولوژی اینترنت اشیاء قابل انجام است.
در ادامه مدیر فناوری دیجی ساین گزارشی از دستاوردهای تیم های نرم افزاری، فنی و پشتیبانی دیجی ساین ارائه کرد و از برنامه های پیش روی مجموعه در سال جدید گفت. توسعه تکنولوژی اینترنت اشیاء، بکارگیری از فناوری آنالیز تصویر برای شناخت کاربران دیجی ساین، بهره گیری از هوش مصنوعی برای بهبود خدمات و مواردی مشابه از جمله ایده هایی است که به زیرساختهای فنی آن آماده و به زودی در پلتفرم دیجی ساین پیاده سازی خواهند شد.
مدیران و کارکنان مجموعه ایمن افزار شایگان، ارائه دهنده نرم افزارهای مالی و اتوماسیون در داروخانه های ایران، به عنوان شریک اصلی مجموعه دیجی ساین در این مراسم حضور داشتند.
دراین مراسم همچنین دو تن از کارشناسان فنی از دو مجموعه ایمن افزار و دیجی ساین از دو محصول و خدمت جدید دیجی ساین که با همکاری مجموعه نرم افزاری ایمن افزار آماده شده بود، رونمایی و معرفی شد.
اپلیکیشن موبایلی گزارش گیری از کلیه اقدامات نرم افزارهای مالی و حسابداری داروخانه یکی از این محصولات بود. با استفاده از این اپلیکیشن برای گزارش گیری از فعالیت های داروخانه اعم از فروش، مالی، حسابداری، انبار و غیره دیگر نیازی به حضور مدیران و مالکان داروخانه در محل داروخانه نیست.
در بخش دوم رویداد، پنل گفتگویی با حضور سیدعلی موسوی، معاونت نوآوری و فناوری شرکت داده پردازی پارسیان، علی رزازان، عضو هیئت مدیره انجمن علمی داروسازان ایران، محسن مفتوحی، معاون پذیرندگان و پروژه های خاص شرکت پرداخت الکترونیکی سامان کیش، سید احمد حائری، مدیرعامل شرکت نرم افزاری ایمن افزار شایگان و محمد زرین، مدیر برند و توسعه کسب و کار دیجی ساین برگزار شد.
آرش سروری، تسهیلگر و برنامه ساز حوزه فناوری و استارتاپی که مدیریت پنل گفتگو را بر عهده داشت، از سخنرانان پنل در خصوص منافع و مزایای همکاری و هم افزایی در یک اکوسیستم سوال کرد.
سخنرانان این پنل با اشاره به اهمیت همکاری و تلاش برای خلق ارزشهای مشترک در یک اکوسیستم به جای اقدامات منفرد و مجزا، از تجریبات خود در زمینه های مختلف و موفقیتهای ناشی از اینگونه همکاری ها سخن گفتند.
گفتنی است؛ اولین رویداد معرفی پلتفرم دیجی ساین در روز یکشنبه ۱۴ اسفند ماه در سالن همایشهای هتل قلب تهران با حضور مدیران و نمایندگانی از وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو، داروخانه های برتر تهران، شرکتهای آرایشی، بهداشتی و حوزههای مرتبط با سلامتی، شرکت های پرداخت الکترونیکی، خبرنگاران رسانه های مرتبط با حوزه تکنولوژی و سلامت و همچنین تعدادی از فعالان و مدیران موفق از اکوسیستم استارتاپی ایران برگزار شد.